Site Meter

Mannen

Radioprogram om mannen
Nu har en serie om mannen börjat på P1. Fantastiskt att man kom på idén att göra en programserie om mannen i vårt samhälle också. Lyssnar man som jag mycket på P1 så känns det som om 90% av programmen fokuserar på kvinnan. Reportrarna är dock kvinnor. Hoppas att jag inte låter bitter......
15392-401
Man ställer frågan varför mannen lever i genomsnitt fyra år kortare än kvinnan och att mannen får sämre hälsa än kvinnan efter en skilsmässa.

P.S.  Snart börjar trädgårdssäsongen och då lovar jag att fokusera på trädgård!
Stormen har gjort att 200 000 elabonnenter fortfarande är utan el och i sitt hus i Småland får E tända alla ljus hon har.

Dagens jordspråk

Vårgrävningen kan verkligen vara som
ett hett kärleksmöte efter vinterns stillsamma liv.

Hannu Sarenström
(Det var väl ändå att ta i Hannu?)

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej
Jag lyssnar också en hel del på P1.Får se om jag kommer att lyssna även på detta program.
Jag ser fram emot Dina trädgårdsbloggar! Snart dags att börja drömma om den vår som skall komma.
:)

2007-01-15 @ 10:34:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859
Postat av: Pallas

Här kommer ett lästips om manlighet: Stockholm City brjade igår med en artikelserie om "den nye mannen". Det var intressant läsning. Lite fakta: 50 % av Sveriges män är överviktiga eller feta, han får sitt första barn när han är 31 år, mannen tjänar 25 procent mer än kvinnor, han dör i genomsnitt vid 75 års ålder (fem år tidigare än kvinnan). I dag kommer män ur tre generationer att berätta hur det är att vara man i dag.

2007-01-16 @ 08:00:49
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Pallas

Ursäkta, det dåliga språket. Jag blev ivrig och hade för bråttom.

2007-01-16 @ 08:01:32
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Inte var det väl något dåligt språk....?
Ska absolut lyssna men gör det nog på sr:s webbplats sen. Det är kanske inte så lätt att vara varken kvinna eller man idag.....om det någonsin har varit det. Men får vi bara vårsolsvärme och doft av jord och tussilago så kommer allt att kännas ljusare.

2007-01-16 @ 11:56:32
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Pallas

Jag menade den där gratistidningen som delas ut i Stockholm. Men det är roligt att fundera över likheter/skillnader mellan män och kvinnor tycker jag. Vad heter programmet på P1 som handlar om mannen? Jag brukar låta P1 stå på när jag är hemma, men när jag inte är det så kan det vara bra att veta vilken tid man ska passa. Jadå, snart blir det ljusare på alla fronter! :-)

2007-01-16 @ 19:53:32
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Inkan

Hannu är en hängiven trädgårdsälskare - det avspeglar sig i hans prosa - jag älskar att läsa hans texter.
Skillnader mellan män och kvinnor är enbart spännande att försöka förstå.
Och det är inte lätt att vara människa emellanåt...

Lev!
Inkan

2007-01-18 @ 16:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0