Site Meter

Julstämning på slottet

15392-139115392-1390

Idag besökte jag mina kamrater på slottet och åt en som vanligt fantastisk slottslunch....jag saknar verkligen både kamraterna och maten nu när jag är frånvarande med trasig arm. Slottet var julpyntat som det sagoslott det är och julbordet i år är mycket uppskattat av gästerna....fem getingar igen till våra kockar!

Fjärde gången som jag blev stucken av nålar idag och även om jag inte blir av med värken så blir jag helt lugn och harmonisk efter varje behandling med nålarna, jag tror att jag vill ha akupunktur hela livet ut......

Trädgårdsspanaren



Kommentarer
Postat av: Eivor

Så vackert det är när slotten dukar upp till alla julbord.
Jag var på julbord på Vara-Bjertorp en gång och där fanns så många uppstoppade vilddjur (varg, björn, räv m.m.) så det hade Du nog inte gillat. Men julbordet var fint. I år blir det ett annat ställe.
Ha en fin advent och hoppas att armen blir bättre.
Hälsn. Eivor

2007-12-04 @ 19:22:28
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eivor: Tack. Önskar dig också fina adventsöndagar.

2007-12-04 @ 19:40:24
Postat av: Kersti

Så fint du har det här på din blogg. Många härliga bilder och mycket kunnande. Kommer helt säkert tillbaka.
Var försiktig med armen, om man har otur kan det ta lång tid. Kortison kan hjälpa men efteråt är armen liksom skör även om det inte gör ont längre så ta inte i förmycket . Och man kan få väldigt ont precis efter det att man fått kortisonet kan vara bra att veta. Hälsningar Kersti

2007-12-04 @ 21:18:43
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kersti: Tack för din omtanke...det finns risk att jag får en kortisonspruta på torsdag men jag har hört flera säga att det inte är rätt väg att behandla....men hur vet man vad som är rätt när man hamnat i en djungel av olika kunskaper om sjukvård. Det är bara att tro på allt och hoppas att något blir bra.....

2007-12-04 @ 21:30:34
Postat av: Kersti

Nej det är verkligen inte lätt att veta och det som fungerar för den ena gör det inte för den andra.
Efter att ha provat allt möjligt tog jag till sist kortison och då blev det faktiskt bra. Så var det för mig. Men för någon annan kanske akupunktur är det bästa. Mycket är vunnet om man tror på behandlingen, vilken de än är.
Det här blev kanske inte till så mycket hjälp för dig märker jag.
Men lycka till på torsdag. /Kersti

2007-12-04 @ 21:52:43
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kersti: Jodå...jag tar gärna tips hur jag ska bli bra och jag hoppas att jag har samma tur som du hade.

2007-12-04 @ 22:11:15
Postat av: Karin A

Så otroligt mysigt det ser ut! Låter inte kul med din arm. Har förstått att akupunktur hjälper många men att det kan ta sin tid.

2007-12-05 @ 09:32:17
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Börje

Hej Hasse det går över med akupunktur med det tar10-15 gånger sen blir du bra det hjälpte på mig

Ha det bra

2007-12-05 @ 09:34:49
URL: http://plomenad.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Börje: Ok...det låter lovande Börje. Ingen ny trädgårdsresa på gång?

2007-12-05 @ 09:45:00
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Karin A: Ja man får ha tålamod. 10-15 gånger säger Börje. Jag har gjort fyra gånger nu.

2007-12-05 @ 09:47:39
Postat av: Börje

Hej Hasse funderar på att åka till Scotland i vår.
Jag gick 3ggr i veckan på akupunktur jag är helt bra nu.

2007-12-05 @ 13:48:29
URL: http://plomenad.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Börje: Scotland låter fint. Hälsa M.

2007-12-05 @ 14:54:14
Postat av: Matildas fikarum

Åh vad fint och mysigt det ser ut! Dit vill jag också gå på jullunch.

*avis*

2007-12-06 @ 09:25:20
URL: http://www.mildamatilda.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0