Site Meter

Julgranar till Slottet

Mörkret gör dagarna så korta och man får öka stegen för att hinna med det man ska göra i ljuset.
Har fortsatt att fixa till lägenheten. Sovrummet har så fått den gröna färgen sparris...och jag blev nöjd. Jag har försökt att hänga olika saker på väggen i vardagsrummet, en lång spegel, en tavla på något som liknade en bit av jordklotet men jag har lämnat tillbaka båda. Igår hittade jag en tavla på ett träd med en skog i dimma i bakgrunden....så skulle trädgårdsmästaren ha det.
15392-323
I morgon ska J och jag åka till de djupa skogarna och hugga eller rättare sagt såga ner några ganska stora julgranar till slottet (helt lagligt på mark där vi får ta gran).

Finns inte så mycket att skriva om vad som händer i trädgårdarna nu. Kommer väl att fortsätta att blicka tillbaka på säsongen fram till nyår, sedan kommer jag i stället att blicka framåt och spana vilt efter vårtecken redan i januari. Ljuset, fåglarnas tidiga vårläten och om snön smälter på någon södersluttning kommer jag att nosa rätt på de första växterna som visar tecken på att vilja gro. Det blir ivigt fotograferande på vårtecken kan jag lova.

Kommentarer
Postat av: LindaLotta

Just nu känns våren väldigt avlägsen.
Det är riktigt ruskig höst och den känns så lång.
Hellre lite snö som lyser upp och när den töar, det är då våren kommer igen.

Sparrisgrönt, är det den mörka eller ljusa? Eller den ljusa heter kanske vit? Gott är det i alla fall!
Hoppas du sover gott i grönsaksfärgen :)

2006-11-22 @ 21:23:08
URL: http://lindalotta.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Inte är det vit sparrisfärg. Vit hade jag tidigare och nu är det en ganska mörk grön färg. Darrigt för Barca nu....tvungna att vinna över Werder Bremen i sista grppspelsmatchen för att gå vidare. Blir en rysare.

2006-11-22 @ 23:14:08
Postat av: LindaLotta

Då var det en stor sten som föll igårkväll?

2006-11-23 @ 15:08:12
URL: http://lindalotta.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jo...misstänkt läggmatch av Chelsea som inte vill ha med Barca till åttondelen. Spännande blir det den 5 december.

2006-11-23 @ 15:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0