Site Meter

Poddradio

Ny teknik är på gott och ont. Nu ska vi hela tiden bli nådda med mobiltelfoner, sms, msn och mail. Ibland kan jag tycka att det är bara till fördel medan jag vissa stunder vill fly från allt och bosätta mig i en stuga mitt i skogen utan el.
Nu när det kommit både poddradio och t.o.m. podd-TV  har vi alltid information med oss var vi än befinner oss. Men det där med poddradio tycker jag är mycket bra. Nu prenumererar man på radioprogram, än så länge är det bara vissa program som finns som podd. Mina egna program som jag valt är bara program från P1, Tendens, Naturbruk, Dokumentären, Naturmorgon och Teknikprogrammet Tekno.
Programmen laddas automatiskt varje gång jag startar upp min itunes. Sedan kopierar jag över dem i mobilen för att sedan kunna avlyssna programmen  under mina vandringar. Suveränt! Men någon TV i mobilen är inget som lockar direkt.....svårt att titta på TV när man vandrar efter Brommas stränder.
Hade mobilen fylld med musik tidigare men är just nu inne i en period utan musik. Men jag antar att jag snart plockar fram mina Uffe-plattor igen.

Nu ska lägenheten storstädas och första maskinen med tvätt tumlar redan runt i tvättstugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0